Pilegrimsfellesskapet Sta Maria fortsetter mot Oslo. Nå har vi kommet fram til strekningen Vestby – Ås kirke.
Vandringen er på rundt 13 km inkludert turen fra Ås kirke til Ås stasjon, og tar rundt 5
timer. Underveis går vi gjennom den vakre parken til Norges miljø- og
biovitenskapelige universitet.
Vi starter klokken 10.00 fra Vestby stasjon. På venstre side i retning Oslo.
Det er gode parkeringsmuligheter ved stasjonen:.
Det er også mulig å reise med tog til Vestby.:
* Fra Moss stasjon klokken 09.24
* Fra Oslo S klokken 09.22
Fra Ås kirke går vi til Ås stasjon hvor man kan ta tog i den retningen som passer.
Ta med mat, drikke og noe å sitte på. Litt nøtter og sjokolade underveis er også bra.
Klær etter vær og godt skotøy.